Kol Germe

Kol germe ameliyatı

Özellikle ciddi kilo alıp vermeler sonrası ilerleyen yaşla da beraber kol bölgesinde sarkmalar meydana gelmektedir. Bu sarkmalar çeşitli tekniklerle yapılan kol germe operasyonları ile düzeltilebilir. Kol germe ameliyatlarına alternatif veya eş zamanlı olarak kontür düzelme ve cilt sıkılaşmasını arttırmak amacı ile liposuction veya lazer destekli liposuction gibi teknikler de sık olarak kullanılır.

Kol germe ameliyatı süreci nasıldır?

Hastanın kol bölgesindeki sarkma ve deformitenin detaylı değerlendirilmesi sonrası cerrahi teknik veya işlem hastanın beklentileri de değerlendirilerek belirlenir. Cilt elastikiyetinin iyi ve sarkmanın minimal olduğu durumlarda liposuction veya lazer destekli liposuction iyi sonuç vermekte olup, hızlı iyileşme iz kalmaması gibi yönleri ile avantaj sağlamaktadır. Ancak özellikle yoğun kilo vermesi sonrası değerlendirilen hastalarda sadece bu teknikler yeterli olmayıp sarkık bölgenin toparlanması amacı ile germe operasyonları gerekmektedir.

Ameliyatlar uygulanacak tekniğe ve deformitenin ağırlığına göre değişmekle beraber yaklaşık 1,5-2,5 saat arasında sürmektedir. Hasta normal süreçte operasyon sonrası aynı gün veya ertesi gün taburcu edilmektedir.

Ameliyat sonrası süreç nasıl işler?

Ameliyat sonrasında hastanın ilk 2 haftalık süreçte uygun görülen korse ve ya bandaj kullanılması istenir. Ağır egzersiz ve ya kol kullanımı için ameliyat sonrası ortalama bir ay beklemek gerekmektedir. Hasta 2 haftalık sürenin sonunda normal sosyal ve iş hayatına aksi durum gelişmedikçe dönebilir. Olası komplikasyonlar olarak erken dönemde kanama, enfeksiyon, yara iyileşme bozuklukları sayılabilir. Geç dönemde ise operasyon izinde genişleme veya belirginlik, kontür bozuklukları ile karşılaşılabilir. Bu durumlarda ek cerrahi müdahaleler uygulanabilir.